D R U K I D O P O B R A N I A
- Referat Finansowy -
Dnia 1 lipca 2019 roku wchodzą w życie rozporządzenia Ministra Finansów:
- z dnia 30 maja 2019 roku w sprawie wzorów informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz deklaracji na podatek od nieruchomości (Dz. U. z 2019 roku, poz. 1104);
- z dnia 30 maja 2019 roku w sprawie wzorów informacji o gruntach i deklaracji na podatek rolny (Dz. U. z 2019 roku, poz. 1105);
- dnia 3 czerwca 2019 roku w sprawie wzorów informacji o lasach i deklaracji na podatek leśny (Dz. U. z 2019 roku, poz. 1126).
Ujednolicone wzory informacji i deklaracji będą miały zastosowanie w sytuacji powstania obowiązku podatkowego po dniu 30 czerwca 2019 roku. Dla sytuacji, w których obowiązek podatkowy powstał przed tym dniem, należy stosować załączniki do uchwały Nr XII/117/2015 Rady Gminy Luzino z dnia 30 listopada 2015 r. w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych (druki obowiązujące od dnia 1 stycznia 2016 roku do dnia 30 czerwca 2019 roku są zamieszczone poniżej).
OSOBY FIZYCZNE
IN-1 Informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych
ZIN-1 Załącznik do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu
ZIN-2 Załącznik do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania
ZIN-3 Załącznik do informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych - dane pozostałych podatników
IR-1 Informacja o gruntach
ZIR-1 Załącznik do informacji o gruntach - dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu
ZIR-2 Załącznik do informacji o gruntach - dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania
ZIR-3 Załącznik do informacji o gruntach - dane pozostałych podatników
IL-1 Informacja o lasach
ZIL-1 Załącznik do informacji o lasach - dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu
ZIL-2 Załącznik do informacji o lasach - dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania
ZIL-3 Załącznik do informacji o lasach - dane pozostałych podatników
OSOBY PRAWNE I JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE NIEPOSIADAJĄCE OSOBOWOŚCI PRAWNEJ
DN-1 Deklaracja na podatek od nieruchomości
ZDN-1 Załącznik do deklaracji na podatek od nieruchomości - dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu
ZDN-2 Załącznik do deklaracji na podatek od nieruchomości - dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania
DR-1 Deklaracja na podatek rolny
ZDR-1 Załącznik do deklaracji na podatek rolny - dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu
ZDR-2 Załącznik do deklaracji na podatek rolny - dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania
DL-1 Deklaracja na podatek leśny
ZDL-1 Załącznik do deklaracji na podatek leśny - dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu
ZDL-2 Załącznik do deklaracji na podatek leśny - dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania
- Uchwała Nr XII/117/2015 Rady Gminy Luzino z dnia 30 listopada 2015 r. w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych
Druki obowiązujące od dnia 1 stycznia 2016 roku do dnia 30 czerwca 2019 roku
- DR-1 - deklaracja na podatek rolny (osoby prawne)
- DN-1 - deklaracja na podatek od nieruchomości (osoby prawne)
- DL-1 - deklaracja na podatek leśny (osoby prawne)
- IN-1 - informacja w sprawie podatku od nieruchomości (osoby fizyczne
- IR-1 - informacja w sprawie podatku rolnego
- IL-1 - informacja w sprawie podatku leśnego
- link do uchwał w sprawach podatkowych
- Wniosek o zwrot podatku akcyzowego
- Informacja o terminach składania wniosku o zwrot podatku akcyzowego
- DT-1 Deklaracja na podatek od środków transportowych
- DT-1/A Załącznik do deklaracji DT-1
Wniosek - Zwrot Podatku Akcyzowego Dla Rolników.
- (Procedura ubiegania się o Zwrot Podatku.)
- OŚWIADCZENIE o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635)
- Sprawy dot. oświaty-
- Wniosek o przyznanie dofinansowania kosztów kształcenia młodocianego pracownika
- oświadczenie - stan epidemii
- Oświadczenie o wysokości refundacji
- Oświadzczenie o wartości poniesionych kosztów
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
- Oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis.
- Oświadczenie o otrzymanej wielkości pomocy de minimis
STYPENDIUM WÓJTA GMINY/NAGRODY RADY GMINY/STYPENDIA
I NAGRODY DLA SPORTOWCÓW I TRENERÓW
- Wniosek o Stypendium Wójta Gminy Luzino
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
- Wniosek o przyznanie stypendium sportowego /nagrody za wyniki sportowe
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
- Oświadczenie o kontunowaniu nauki
- Oświadczenie o miejscu zamieszkania
Stypendia socjalne i zasiłki dla uczniów na rok szkolny 2022/2023
- informacja ogólna o zasadach przyznawania stypendiów i zasiłków
- wniosek o stypendium (word), wniosek o stypendium (pdf)
- wniosek o zasiłek (word), wniosek o zasiłek (pdf)
- oświadczenie o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń
- Urząd Stanu Cywilnego -
- wniosek o wydanie wielojęzycznego standardowego formularza – tłumaczenie pomocnicze
- wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym
- Referat Spraw Obywatelskich -
- wniosek o nadanie nr PESEL dla Obywatela Ukrainy (uchodźcy wojennego)
- wniosek o wydanie dowodu osobistego (Uwaga! Od dnia 27 lipca 2021 r. nie możesz złożyć wniosku wydanie dowodu osobistego przez internet.)
- zgłoszenie zawieszenia certyfikatów w dowodzie osobistym
- formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego
- zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego
- podanie o wydanie zaświadczenia o przetwarzanych danych osobowych
- zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego
- zgłoszenie pobytu czasowego
- zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego
- zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej
- zgłoszenie powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej trwającego dłużej niż 6 miesięcy
- ORGANIZACJA IMPREZ MASOWYCH, ROZRYWKOWYCH
UDOSTĘPNIANIE DANYCH Z REJESTRU PESEL
Z dniem 1 lipca 2019 r. weszła w życie nowelizacja ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności, która zmieniła właściwość prowadzenia spraw z zakresu udostępniania danych jednostkowych z rejestru PESEL.
Od 1 lipca 2019 r. właściwe do udostępniania danych jednostkowych z rejestru PESEL są wyłącznie organy gmin – wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru PESEL można złożyć w dowolnym organie gminy na terenie kraju (art. 50 ust 1 pkt. 2 ustawy o ewidencji ludności).
Jednocześnie zgodnie z art. 47 ust 1a wniosek o dane w tej samej sprawie może być złożony wyłącznie do jednego organu dowolnej gminy.
- Działalność gospodarcza -
PRZEPISY DOT. WPISU DO EWIDENCJI DZIAŁALNOŚCI ORAZ FOMULARZE - TUTAJ
- Komunikat w sprawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
- zaświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej
Świadczenie usług hotelarskich
- INFORMACJA dot. wpisu obiektu świadczącego usługi hotelarskie
- MINIMALNE WYMOGI
- ZGŁOSZENIE DZIAŁALNOŚCI
- wniosek aktualizacyjny
- zawiadomienie o zakończeniu działalności
- INFORMACJA dot. wpisu obiektu świadczącego usługi hotelarskie nie będącego obiektem hotelarskim
- MINIMALNE WYMOGI
- ZGŁOSZENIE DZIAŁALNOŚCI
- wniosek aktualizacyjny
- zawiadomienie o zakończeniu działalności
INFORMACJA
Wszystkie licencje TAXI wydane przed dniem 1 stycznia 2020 r. podlegają dostosowaniu do nowych wzorów licencji.
W związku ze zmianą przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym licencje na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką wydane przed 1 stycznia 2020 roku zachowują ważność do dnia 31 grudnia 2022 roku (art. 5 ustawy z dnia 16 maja 2019 r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw – Dz.U. z 2019 r. poz. 1180).
Licencje wydane przed dniem 1 stycznia 2020 roku podlegają dostosowaniu do wymagań określonych w ustawie o transporcie drogowym (Dz.U. z 2022 r. poz. 180 z późn.zm.) i w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 5 grudnia 2019 r. w sprawie wzorów zezwoleń na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów (Dz.U. z 2019 r. poz. 2377) na wniosek przedsiębiorcy.
Wniosek o dostosowanie do wymagań określonych w wyżej wymienionych przepisach prawnych należy złożyć nie później niż do 31 grudnia 2022 roku.
Po tym terminie licencje wydane przed 1 stycznia 2020 r. tracą ważność.
TAXI
- WNIOSEK o udzielenie licencji na wykonywanie krajowego transportu
- Załącznik do WNIOSKU Nr 1
- Załącznik do WNIOSKU Nr 2
- Wnioski dot. sprzedaży alkoholu -
- WNIOSEK o wydanie jednorazwego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
- WNIOSEK o udzielenie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
- WNIOSEK o wydanie zaświadczenia potwierdzającego dokonanie opłaty
- OŚWIADCZENIE o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych
- FORMULARZ oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych
Dostęp do informacji na stronach ministerialnych (urzędowych) dotyczący oświadczenia oraz możliwości złożenia oświadczenia w formie elektronicznej. Adres strony to https://www.biznes.gov.pl/pl/firma/zezwolenia-koncesje-wpisy-do-rejestru/chce-uzyskac-zezwolenie-koncesje-wpis-do-rejestru-dzialalnosci-regulowanej54/proc_1565-oswiadczenie-o-rocznej-wartosci-sprzedanego-alkoholu
- Referat Organizacyjny -
- podanie o udostępnienie dokumentacji archiwalnej
- Referat Zagospodarowania Przestrzennego, Nieruchomości i Ochrony Środowiska -
NUMERACJA PORZĄDKOWA BUDYNKÓW
1.Wniosek o wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym
3.Wniosek o ustalenie numeru porządkowego dla budynku/nieruchomości
OCHRONA ŚRODOWISKA
1.Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia
- Załącznik do wniosku: Karta informacyjna przedsięwzięcia
2. Wniosek o wydanie zezwolenia na wycinkę drzew lub krzewów (dot. przedsiębiorców, osób prawnych) - można złożyć w postaci papierowej albo formie dokumentu elektronicznego. Link do formularza https://www.biznes.gov.pl/pl/opisy-procedur/-/proc/1588
4.Wniosek o dofinansowanie - dot. usunięcia azbestu
5. Załącznik do wniosku o dofinansowanie usunięcia azbestu
ZAGOSPODAROWANIE PRZESTRZENNE
1. Wniosek o ustalenie celu publicznego albo wydanie decyzji o warunkach zabudowy
2. Wniosek o zmianę decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
3. Wniosek o przystąpienie do opracowania MPZP i zmianę studium
4. Wniosek o wydanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
5. Wniosek o przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy
6. Wniosek o zmianę decyzji o warunkach zabudowy
7. Wniosek o wydanie duplikatu decyzji o warunkach zabudowy
8. Wniosek o wydanie zaświadczenia o przeznaczeniu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, ustanowieniu obszaru rewitalizacji (pdf), docx
9. Wniosek o wydanie zaświadczenia o zgodności z planem zamierzonego sposobu użytkowania
10. Wniosek o wydanie zaświadczenia o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania /części/obiektu budowlanego z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
- Referat Eksploatacyjno-Inwestycyjny -
- wniosek o wydanie warunków na wykonanie przyłącza, odcinka sieci kanalizacyjnej
- wniosek o wydanie warunków na wykonanie przyłacza (budowy odcinka) sieci wodociągowej
- wniosek o wydanie zaświadczenia w sprawie podłączenia działki / budynku do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej
- wniosek o montaż podwodomierza ogrodowego
- wniosek o wydanie warunków na kanalizację
- wniosek o wydanie warunków na wodę
- wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego podłączenie budynku do sieci wodociągowej
Referat Gospodarki Komunalnej
1. DEKLARACJA O WYSOKOŚCI OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI
Więcej informacji nt. gospodarki odpadami w "aktualnościach" BIP oraz na www.luzino.pl
- INFORMACJA dot. rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
- wniosek o wpis do rejestru
- oświadczenie
- wniosek o zajęcie pasa drogowego
- owiadczenie w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego
- WNIOSEK O UDZIELENIE ZEZWOLENIA NA PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI W ZAKRESIE OPRÓŻNIANIA ZBIORNIKÓW BEZODPŁYWOWYCH I TRANSPORTU NIECZYSTOŚCI CIEKŁYCH
- WNIOSEK O UDZIELENIE ZEZWOLENIA NA PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI W ZAKRESIE ODBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH
GMINNA KOMISJA DS. PROFILKATYKI I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH